Friday, March 30, 2007

傷春悲秋炒股去 (100)

一見市升馬上亢奮,一見市跌立刻謝左,市升市跌都覺得同自己身家有關,呢個係一眾散戶常見既心魔。要保持平常心,令自己靜而後能安,安而後能慮,慮而後有所得,有陣時要 Stay Away From The Market 一陣,靜心觀察,智慧先至會返來。所以呢個星期,我懲罰自己,不準買賣一週。

市況仍然係咁,抽新股逢抽必賺,碧桂園又趕住塞錢入你袋,我真係稔唔到世間上仲有乜野好過咁。但係我仍然堅持一次都無抽,一毫子都無由 IPO 賺過,因為呢條唔係我打算行既路。我既實現財務自由之路,目標係要向「總資產」每年增長 15% 進發,並且能夠在餘生每年持續複式咁累積,咁至可以見到成績,咁 100 萬先至 10 年後會變 405 萬,先至 15 年後變 814 萬,先至 20 年後變 1,637 萬,先至 25 年後變 3,292萬。到 25 年後我差不多夠鐘上天堂既時候,可以將筆錢好似股神巴菲特咁還富於民。

巴菲特於 2006 年佢老人家 75 歲時,一口氣捐出左八成半身家 370 億美金〔2,800 億港元〕做善事,舉世轟動,亦帶起班美國有錢佬做善事既風氣〔Bill Gate 跟住亦宣佈不久淡出微軟,專注打理慈善基金〕,佢老人家真係我既偶像!唔係因為佢「能賺」,而係因為佢「能捨」! 人生在世,「能捨」好緊要,實在太多野彷如鏡花水月,流逝無跡,人力有限,人生有涯,錢財可賺但帶不走,能予善用,才有義意。

近日多聞老病消息,倍覺傷春悲秋。霧失樓臺,月迷津渡,心有戚戚然。PC 高堂入院做手術,現正休養康復中,PC 亦無暇同我行山賞花矣; DW 高堂入院,相信不日 DW 自會從加拿大匆匆回港探望,近年能與遠方舊友聚面,往往基於如此,不無感既;EW 外遊三週,又放心不下老父,交托 ML 照顧,弄得 ML 變作家務助理,送橙到老人院以慰長者恨食橙之「合理」要求。

「父母在,不遠游,游必有方」。今時今日既香港,照顧年老既高堂父母,特別係患有長期病者,真係少 D 心血同耐性都唔得,而且更唔少得「蚊尼」。今時今日既醫藥費真係唔講得少,洗乜洗物既長期醫藥費條數有排都計唔清,有起急症如果等公立醫院排隊照乜照物就好大獲,等等下分分鐘連命都無埋,急送去私家醫院就一個星期 Diagnosis 連 Surgical Doctor連 Operation 辦妥休養,真係差天共地,但三幾十萬「蚊尼」就唔少得啦。但如果你仲有高堂父母供養咁幸運,「蚊尼」又算係乜呢? 樹欲靜而風不息,子〔女〕欲養而親不在既傷感,或許只有經歷者更能感受那瀝血的痛!

今時今日香港既醫院,好似又返回五、六十年代既「有錢馬上醫,無錢慢慢醫」既慘況,要靠公立醫院排隊救命,急症室都慢吞吞,真係無乜信心,有 D 醫院好似瑪麗、瑪嘉烈更加經常人手不足〔東區尤德夫人就好 D〕,唯有自求多福,放定筆救命錢於身邊,有事就急送養和、浸會、港安或法國救命去也。你話做人點可以唔投資、唔炒股、唔早 D 發達呢?

期指結算日出乎意料大升,但期指結算後,我仍看淡,仍在等待跌返 1,500 點到 18,500 才考慮較大注入市。原則上,我係跟從上次所講既「指數上落程式買賣」作為買賣既操作機制,排除受大波幅上落市既情緒所影響。

No comments: