Saturday, January 13, 2007

散戶案例

今日上左個專業既雞精跑步班,由資格廿幾年既跑步教練親身教路,再即場操練左三公里跑步,合格完成,對黎緊既十公里馬拉松開始有D信心。師傅仲有金句,講得好有見地,我會一定緊記。

佢大大聲咁話:「你地呢班人一睇就知唔係跑步精英啦,係米?既然一定都唔會上台?獎,咁最主要既跑步目的就係跑完果十公里,同埋唔好途中暴斃,知無?」唉!我明架啦,師傅!

下午茶搵到退休老友PL講股吹水,PL係稀有動物,即係食Pension個隻,每個月兩皮幾,不知幾嘆!仲係有PhD銜頭既人。佢日日睇兩份發達報亞濟同亞信,我猜想佢都應該係D有智慧既人,於是虛心請教佢除左日食Pension 六百幾皮之外,富身家究竟點投資?點知一聽之下,嚇親!

(1) 佢話多年前己開始買韓國基金,10蚊買入,點知一個金融風暴,一直跌到3蚊,佢打死都唔賣,但又唔敢再買。等韓國人民個個捐金救國渡過難關,再經SARS一役震盪上上落落後,終於3蚊升6蚊,6蚊升9蚊,持有六年後當升至9.70望見家鄉時急急沽出,佢好慶幸只係小蝕3%成功離場。離場後一年,韓國基金欣欣向榮升到14蚊,不過佢只能哎嘆﹝或媽媽﹞幾聲了。

(2) PL日日睇兩份發達報亞濟同亞信,熟知世界動態同經濟行情。我問2006年國企股佢賺左幾多?佢話無。我大吃一驚,問「點解?」因為有統計顯示響2006年連唔識字既大猩猩都可以在股市賺錢,何況PhD?佢話佢唔信大陸所有既股票。「嘩!咁都得?」當然又問「點解?」佢話有D人話佢知大陸股買唔過。「邊D人呢?」追問下得知原來係當年紅籌熱潮時代曾經買過北京控股(392)、上海實業(363)、同中國移動(941)PK左果D朋友!

(3) PL買香港股票,唔知點解,總係高位入市,然後好快扮蟹。例如103蚊買恆生(11)、3蚊邊買莎莎(178)、20蚊樓上買地鐵(66)等,扮蟹後死等一兩年點都唔肯蝕賣、又唔敢再買。近月終於歸本,先後沽出莎莎同地鐵,仍然持有恆生,仲好似好有策略咁話:「恆生有息收,等第日佢既內地興業銀行IPO先至賣!」

(4) PL好認真咁話:「我中意買存款證,有3厘幾息,幾個月又到期,可以再買!Compound Interest 呀!」佢好似覺得呢個就係致富之道。Oh, My God!

我終於忍唔住問佢日日睇兩份報亞濟同亞信,究竟係睇乜東東?
佢話:「我睇大方向!」
我又想知:「咁你2006年既投資成績係幾多%呢?」
PL答:「我無理呢D架!」
OK!OK!我完全明曬!

一個擁有PhD既人既投資風格都只不過係咁,咁我地既成績都算係咁啦,算無失禮我地D散戶啦!

No comments: