Friday, July 29, 2011

沽清人和(1056)

我在盤整過去五年的投資成績。過去五年,投資世界曾經翻天覆地,出現過牛市及熊市,我算在洶湧股海裡倖存下來。將來,十年廿年,我仍將在股海滑浪,因此我決定認真地、嚴肅地、系統地將過去五年的所有交易記錄重新整理分析,從中尋解可以改善之處。

初步結果出來了,我心中有數,結論仍舊依然,都是「紀律問題」。

做得好的年頭,賺錢多是運氣;做得差的年頭,輸錢每因紀律。自從「JR操作系統」出現後,情況似乎較為好轉,但「紀律問題」仍舊是心腹大患,需要更認真地、嚴肅地去改善。

從前看了一篇文章,有句老生常談,一直留在心裡:「學如逆水行舟,不進則退。」炒股票就像打NBA,上場無父子,非勝則敗,非贏則輸,沒有「打和」及「又不贏又不輸」這回事。一上陣就只能像香港金像獎最佳電影【打擂台】名句:「唔打唔會輸,打就一定要贏。」炒股票心態亦應如是。

一如武林高手,最大的敵人還是「心魔」,最大的敵人總是「自己」,要打敗「心魔」,才能不致「走火入魔」,成就「自以為無敵」之蓋世武功。

為此,我又開始行動了:第一步,沽清人和(1387)。

人和前前後後上上落落我和它已經相處了有兩年了,2009年尾及2010年上半年賺了點錢,但20105月後即江河日下,足足跌了一年多,曾經一直跌到 1.13元的上市價,慘不忍睹,但當時我已經蟹貨滿手,無力再入;經過四個多月後,人和終於再次上回 1.55元的「中間水平」。

過去一年,我的人和平均買入價都在 1.50 ~ 1.65 元之間,人和再次升回 1.55元水平,讓我可以再次有「又不贏又不輸」離場的黃金機會。

事實上,過去兩年,自從這間「從來都是賺錢」的公司,在2009年初3個月內爆升一倍派貨後,卻可以從 2.20元毫無支持地兩年間反覆下跌到 1.13元,而大股東好肯秀麗卻可以不停大手沽空股票,我不得不去思考這隻是否一隻可以「長期持有」的股票。面對大股東採用「發假盈警」、「沽空向下炒」的方式,我們老散可說是毫無還擊之力。猶幸此股仍未至衰到玩「供股」(雖然曾經批股、又發大量員工認股權證)、玩「十合一」、玩「停牌」等最陰毒招數,而且還有高息派發,因此亦提供了我一扇逃生門。

我以大約蝕 –10% 沽清手中的所有人和後,拉上補下計算,由於過去兩年一共收了兩次息,因此人和仍然能夠為我帶來了5位數字的回報。

以後還買不買人和?

我看還是可以的。如果只炒波幅,絕不長期,按照「JR操作系統」去買買賣賣,正好鑽到大股東喜歡抽上打落震貨風格的空子,我認為對人和而言,以動制動才是正方,以靜制動似乎行不通。

觀乎劉央的入貨行動、大和又首次發表看好人和報告(可升上 1.95元之類)、好肯秀麗將員工認股權證轉名的種種小動作,我認為人和在未來仍舊會像過去兩年,波幅不斷,因此仍舊可以保留在短炒的名單中。

不過,於我而言,五年的盤整回顧後,我一定先要思考「紀律問題」及改善之法,因此即使將來炒作人和或許仍舊有利可圖,但我亦要先將「重新部署」放在首位,再圖後計。

6 comments:

小吉吉 said...

HI JACKY,

我個人就認為人和以後不沾手為妙, 過去無錯按rsi可看到坡幅,但是他每次下跌或抽升都亳無理據,感覺是在捕捉人心一樣難.我今天都成本價沽哂人和了, 無錯呀,我一放..就急升啦..又賺少左幾千元,但是算了擺. 予其日日"捕"住巿都睇唔掂佢,我都係唔貪心,轉碼去穩建d的內銀股.安心做好小師奶了.D錢擺係佢度兩年. 就日日心寒寒. 好似你咁收左兩年息,當作賺左粒糖...^^~ 對了,請問你可以分析下水泥或建設股嗎? 而家歐美債務咁麻煩,係唔係將來資金會回流而令國內企業受惠呢?

Jacky said...

小吉吉: 唉...我唔記得講多一句,就係但凡我一沽出既股票,之後總會再升多一陣既,因為我一般都係賣早左既...如果我早d講多一句,你應該會賺多些少掛...-:)...^^~

至於你講既水泥或建設板塊,我無咩研究,只知都係大上大落既野...好似水泥股,一時話好又升,一時話衰又跌,我地從來都係無第一手可靠既資料分析,亦唔知道水泥既真正需求,不外乎人云亦云,最後死人...

你問我...我只可以話,大上大落既野,短炒無妨,但要睇你自己是否功夫到家啦....如果你要穩建, 我估都係d內銀股可以擺佢係度收下息...照計唔會輸死人既....

小吉吉 said...

haha JACKY,

唔緊要...其實我一早就計劃左人和去到平手價就走人的了,因為佢之前跌得太應了, 見到成本價如見逃生門, 因為他真的很悶同埋太心理戰了,而且因為我見呢排內銀股好抵,唸住穩陣d, 就算唔升,放係度食息, 同我擺d錢在人和兩年的效果一樣. 而論穩健都係內銀好d. 所以我咪轉碼囉..

唔係我錢唔入我袋, 我對賣左佢先爆升一d感覺都無.
聽你咁講,我都係睇定d先了, 本來唸住唔想全部雞蛋都放同一個籃, 打算放小小在國家資金背景的基建股分散投資添.咁除左內銀股還什麼企業係可以穩建d架. 什麼長實..九鐵...又咁貴.人地師奶仔買唔起./ \"

Jacky said...

小吉吉: 有人話領匯(823)都係收息穩陣之選,我唔知係咪,因為跌市時咩股都照跌...不過,平就買些少,應該唔會錯得去邊...

領匯曾經在25~26元橫行左8個月,唔生唔死,最近3個月至升到27~28元,大家於是都認為佢係[有升有息]既...[好股]....

anyway, 我覺得保守d好,如果跌番到25元,可以入番d收息既....25元係一般股評人講既止蝕位啦....不過,人家恐慌時買入,應該才是投資成功之操作方式吧...

小吉吉 said...

多謝哂你的意見呀,對於"領匯房產基金"我都會利用而家呢段唔算平的時間了解佢深入d先. 你放心啦,我唔會聽哂你講既 ! :p

Jacky said...

小吉吉: 你叻啦...大個女啦...! 有腦啦...! 你一定好快發達啦....! Good luck la...^^~